Головна » 2018 » Березень » 5 » Семінар-практикум учителів –словесників
18:48
Семінар-практикум учителів –словесників

Щоб любити – треба знати, а щоб
проникнути в таку тонку й неосяжну,
величну й багатогранну річ,
як мова, треба її любити.

Василь Сухомлинський

Прагнучи іти в ногу з часом, учитель-словесник розуміє, що працювати в умовах традиційного навчання, де акцент, як правило, робиться на знаннях, уміннях і навичках, - значить відставати від вимог часу. Відчуваючи потребу змін у своїй діяльності, вчитель починає шукати відповідь на питання, що і як робити, з чого почати і як продовжувати, яким має бути кінцевий результат. Ідучи в клас на урок, учитель повинен чітко усвідомлювати мету своєї діяльності, знати, формування яких компетентностей буде відпрацьовуватися на занятті. З цією метою  02 березня 2018 року у стінах Киликиївського НВК  відбувся семінар-практикум учителів – філологів  з теми «Компетентнісно орієнтоване навчання української мови і літератури, зарубіжної літератури». У семінарі взяли участь учителі із шкіл Ганнопільської сільської ради. Їх радо зустріли акорди духового оркестру. Презентували заклад директор школи Радченя Любов Миколаївна, вчителі та учні.

Забезпечення готовності вчителя до реалізації нових завдань в особистісному та професійному вимірі виступає обов'язковою умовою впровадження компетентнісного підходу до організації педагогічного процесу. Це вимагає певного підвищення професійної майстерності вчителя, оволодіння ним новими знаннями, сучасними компетенціями, методами і технологіями, які б дозволили перебудувати навчально-виховний процес відповідно до нових вимог і підходів.

Досвідом з даної проблеми ділилися вчителі української мови та літератури, зарубіжної літератури Киликиївського НВК, які провели відкриті уроки: української літератури у 9 класі  «Національна проблематика у творчості Т.Г.Шевченка періоду «трьох літ». «Кавказ» – відгук на тогочасну загарбницьку імперську політику»  (учитель: Цехмейструк К.А.) , української літератури у 10  класі «Життя і творчість Лесі Українки»  (учитель: Мельник Л.М.),  зарубіжної  літератури у 7 класі  «Вірші зарубіжних письменників про кохання. Роберт Бернс «Любов»  (учитель: Лисюк О.В.)

Присутні мали можливість побачити виховний захід, який підготували учні 6 та 9 класу   «Кобзарики презентують…»

Під час засідання «круглого столу» власним досвідом з реалізації даної проблеми ділились  присутні учителі. Кожен зумів продемонструвати ту родзинку досвіду, пошук тих технологій, методів та прийомів навчання, які в повній мірі допоможуть сформувати ключові компететності.

Спілкування було насиченим. Колеги мали можливість поринути у світ інноваційних майстерень словесників.

Як голова методичного об´єднання, я  провела з учасниками семінару майстер-клас «Застосування технологій критичного мислення як засобу формування мовної компетентності учнів». Такі технології як кроссенс, сторітеллінг, скрайбінг, буктрейлер є поширеними у педагогічній діяльності.Адже саме  вчитель робить перший крок, подаючи приклад нестандартного підходу до навчального матеріалу.  Своїм досвідом   ділилися педагоги.  Присутні учителі, виступаючи в ролі учнів, взяли участь у практичному занятті  «Використання інтерактивних форм роботи при підготовці учнів до ЗНО». Також не могла не  ознайомити  присутніх із   «Рецептами  подолання функціональної неграмотності»  від доцента Київського університету імені Бориса Грінченка Олександра Авраменка, який провів зустріч із філологами 27 лютого у Хмельницькому обласному інституті післядипломної освіти.  У своєму виступі він наголосив, що учні повинні грамотно писати й говорити, уміти заповнювати необхідні документи, володіти життєво важливими навичками. А для того нам, представникам ХХ сторіччя, потрібно постійно працювати над собою, розвиватися й удосконалюватись

Підсумком роботи семінару був майстер-клас  «Використання методу «Шість капелюшків мислення», який провела Л.М.Радченя, директор НВК.

Переконана: педагогічний світ вчителя-філолога - це світ інноваційних методів та технологій, за допомогою яких можна реалізувати будь-які навчальні або виховні завдання. Вдала інтеграція сучасних педагогічних технологій інформаційно-комунікаційного, особистісно-орієнтованого, проектного навчання на основі постійного розвитку критичного мислення учнів дасть змогу розвивати творчі здібності, а значить, і формувати творчу особистість учня. В очах колег неймовірне бажання насолоджуватись інноваційними родзинками. Сподіваюсь, що гостина відлунюватиме ще довго традиційним й інноваційним. Надовго роїтимуться думки від почутого й побаченого. Усім зичу позитиву від спілкування, професійного зростання і постійного бажання йти назустріч пізнанню.

 

Голова  МО вчителів української мови та літератури Цехмейструк К.А.

 

Переглядів: 53 | Додав: nastya-radchenya | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: